עץ תפוז סיני (קומקווט) 25 ל' (komqwatt)

תפוזים סיניים

תפוזים סיניים הם תפוזי מנדרינה המיובאים מסין. ישנם שני סוגים עיקריים של תפוזי מנדרינה, תפוז מנדרינה מצוי (זה שבדרך כלל קונים במכולת המקומית), והמנדרינות Satsuma,

קרא עוד »
עץ תפוז ולנסיה 10 ל'

עץ תפוז

גדלו אותם  אותם במקום שמקבל הרבה אור שמש מדי יום. הם אוהבים טמפרטורות מעל 25 מעלות. עצי תפוז זקוקים להרבה שמש כדי לצמוח ולשגשג. מקום

קרא עוד »
עצי לימון 10 ל' (Lemon)

מהם עצי לימון?

עצי לימון הוא עץ קטן וירוק עד בעל עלים ארוכים בצבע ירוק כהה. הוא מייצר פרי בצורה של לימונים צהובים ועסיסיים. השם המדעי של עץ

קרא עוד »

איך להשקות את הגינה

בגינון פרטי ההשקיה היא הגורם החשוב ביותר להצלחת הגינה, גינה בעלת מערכת השקיה מסודרת, המושקית על ידי מחשב היא בעלת סיכויי הצלחה גבוהים ביותר.

גם אם לא תרססו ולא תדשנו ולא תגזמו, הצמחים יתפתחו יפה, והגינה תראה בריאה ויפה. לכן, התמקדו במערכת ההשקיה וכל השאר הם תוספות להצלחה.

אחת השאלות הנפוצות והמטרידות בעלי גינות היא איך להשקות את הגינה? כמה מים לתת? מה המרווחים בין ההשקיות? באיזה ציוד השקיה להשתמש?

השיקולים לתשובות לשאלות אלו הם התפתחות הצמח, העבודה הכרוכה בהשקיה ועלות המים.

ובכן, מאחר ואנו בעלי המשתלה, חקלאים במקור, אנו מעדיפים לתת את התנאים הטובים ביותר לצמח על מנת שיתפתח טוב ומהר, בעלות הנמוכה ביותר ובמינימום עבודה.

איך עושים זאת?

מערכת ההשקיה – ההשקיה חייבת להיות בטפטוף, לכל צמח יש את הטפטפת שלו, מותאמת לגודל הצמח, כאשר הצמח גדל מוסיפים עוד טפטפת.

מחשב השקיה – מחשב השקיה המפעיל את המים אחת ליום חוסך הרבה מים, טרחה וכסף. השקיה יומית גורמת לניצול יתר של המים.

כאשר פותחים את המים באופן ידני לא אחת שוכחים את הברז פתוח לעוד שעה או שעתיים והעלות במים יקרים גבוהה מאוד. מחשב לא שוכח לסגור את המים ותמיד פותח בהתאם לתכנות, המחשב חוסך עבודה זמן וכסף.

בראש המערכת תהינה מספר הפעלות כלומר מספר ברזים על מנת שהלחץ בקו יישמר, מסנן חייב להיות מותקן על מנת למנוע סתימות של מערכת הטפטוף.

כמות המים להשקיה – במידה וההשקיה נכונה ומדויקת כל שתיל בגודל של 10 ליטר צורך כ- 1.5- 2 ליטר ביום, במידה והשתיל נראה עדיין נבול יש להוסיף מים בהתחשב בעונות השנה ובגודל הצמח. צמחים בגודל 25 ליטר צורכים כפול מים וכן הלאה, המדד הוא החיות של הצמח.

מרווחי השקיה – לצמחים חדשים מערכת שורשים קטנה המוגבלת לגודל העציץ. השקיה יומית במנות קטנות עדיפה על השקיות גדולות המרווחים גדולים. ההיגיון הוא שהשקיה גדולה מעבירה את המים אל מתחת לבית השורשים והמים נעלמים ולא מגיעים אל הצמח.

דישון – על פי החוק חייב להיות מותקן במערכות מים ביתיות מז”ח. בגידולים חקלאיים הדישון נעשה עם כל פתיחת מים, הדישון שנקרא דישון יחסי.

דישון זה הוא הטוב ביותר לצמח. במידה ויש לכם מערכת דישון רצוי להכניס את כמות הדשן השבועית או הדו שבועית ולתת לדשן לזרום עם המים בכל השקיה.

כמויות דשן קטנות של דשן הנקרא 20:20:20 יספק את חומרי ההזנה של הצמח בצורה טובה.

מחשב השקיה מחירו מאות בודדות של שקלים, ניתן לבקש בחנות שירכיבו לכם את ראש המערכת וכך תוכלו להרכיב את ראש המערכת והמחשב בעצמכם. הפעלת המחשב תוכל להיעשות על ידי כל מי שקצת מבין בהפעלת מחשב ויודע לקרוא הוראות.

לסיכום – מערכת השקיה מסודרת, מחשב השקיה עם מסנן ומערכת דישון, השקיה יומית בכמויות קטנות הם המפתח להצלחת הגינה הביתית.

משה זר אביב    052-5477712   052-5477714                                                         משתלת זר אביב

איך להשקות את הגינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *