עץ תפוז סיני (קומקווט) 25 ל' (komqwatt)

תפוזים סיניים

תפוזים סיניים הם תפוזי מנדרינה המיובאים מסין. ישנם שני סוגים עיקריים של תפוזי מנדרינה, תפוז מנדרינה מצוי (זה שבדרך כלל קונים במכולת המקומית), והמנדרינות Satsuma,

קרא עוד »
עץ תפוז ולנסיה 10 ל'

עץ תפוז

גדלו אותם  אותם במקום שמקבל הרבה אור שמש מדי יום. הם אוהבים טמפרטורות מעל 25 מעלות. עצי תפוז זקוקים להרבה שמש כדי לצמוח ולשגשג. מקום

קרא עוד »
עצי לימון 10 ל' (Lemon)

מהם עצי לימון?

עצי לימון הוא עץ קטן וירוק עד בעל עלים ארוכים בצבע ירוק כהה. הוא מייצר פרי בצורה של לימונים צהובים ועסיסיים. השם המדעי של עץ

קרא עוד »

כמה פרטים על עץ לימונים

עץ לימונים נחשב חיוני ביותר בגינה פרטית. הלימון גדל על עץ בינוני ירקו בעל פריחה לבנה עם ריח נהדר. ניתן למצוא זנים שונים במשתלה וחשוב ביותר להתאים את הזן הלימון לגינה על מנת ליהנות מהמראה הנהדר. הלימון שמגדלים מתאפיין בקליפה צהובה, עובי בינוי ומניב פירות ברוב חודשי השנה.

עץ לימונים

עץ לימונים הוא עץ קוצני ממשפחת הדרים המניב פרי במשך רוב ימות השנה.

  • תנאי השקיה: מדובר על כמות השקיה סבירה, אבל בשנים הראשונות אפשר להפחית בהשקיה.
  • תנאי אור: תנאי האור של עצי פרי כמו העץ הנ”ל  כוללים שמש מלאה.
  • תאריך לשתילה: המלצה היא לשתול את העץ בעונת האביב, אך אפשר בכל עונות השנה.
  • גודל: הגודל נע בין 3-6 מטר.

אם יש עץ שכדאי לגדלו בגינה, הרי זה העץ הזה וגם ניתן לגדל עץ לימון סיני. בחודשים קרים יותר העץ יכול להפיק פירות מצוינים כמו בדומה לעצים אחרים למשל עץ אשכולית או תפוז מתוק. העץ מרהיב ביופיו וניתן ליהנות מעלים בצבע ירוק כהה ועד פרחים לבנים. גם הניחוח נהדר למדי- תוכלו ליהנות מניחוח נעים ומרענן. אין ספק כי מדובר על עץ מרהיב ואהוב ביותר ואין מה לדבר על הפירות המדהימים שהוא מפיק לסלט. מה לגבי גידול העץ? מדובר על הליך פשוט למדי שכל אחד יכול לעשותו כל עוד תספקו את הצרכים הבסיסיים של העץ וכך הגידול יהיה מהנה במיוחד ותהנו מפירות. אמנם התהליך עשוי לקחת קצת זמן, אבל אין ספק כי זה שווה כל רגע ותוכלו ליהנות מעץ בגינה שלכם.

מהם היתרונות של עצי לימונים?

ישנם לא מעט יתרונות של גידול עצי לימונים וכעת נמנה את היתרונות השונים:

פרחים נהדרים: העצים יכולים לייצר פרחים לבנים נהדרים להפליא.

עלים בצבע ירוק לאורך כל השנה: העצים יכולים לייצר עלים בצבע ירוק לאורך כל ימות השנה.

נראות: מדובר על עצים הנראים נהדר ומריחים נפלא.

ניתן לאחסן את הפירות לאורך זמן: הפירות מחזיקים מעמד על העץ לאחר ההבשלה ניתן לאחסן אותם לטווח ארוך.

 טובים לבריאות: זאת ועוד, הפירות טובים לבריאות ונהדרים מפני שפעת והצטננות וניתן לשלב את הלימון עם תבלינים נוספים.

מה חשוב לדעת על גידול עצי לימונים בחוץ?

רגע לפני שאתם מתכננים לגדל עצי לימונים בחוץ, ישנם מספר דברים שחשוב להביא בחשבון:

שתילת עץ לימון – בדומה למרבית העצים שאינם חשופי שורש, חשוב ביותר להקפיד על שלמות הגוש בעת השתילה. לאחר השתילה, חשוב ביותר להשקות עד רוויה. ישנם מספר פרטים חשובים שכדאי לדעת על עץ לימון וכעת נביא את הפרטים החשובים ביותר שיסייעו לכם לגדל עצי לימון בצורה הטובה ביותר.

  • סוג: חשוב ביותר לבחור את הסוג המתאים ביותר. יש את זן יוריקה אשר בהגיעו לבגרות הוא מפיק לימונים לאורך כל ימות השנה.
  • רכישה במשתלה מוכרת: חשוב ביותר לקנות את העצים במשתלה מוכרת שאתם סומכים על צוות המוכרים. בכל הקשור לרכישה, הרי אמינות זה שם המשחק.
  • מזג אוויר: לימונים רגישים לקור בהשוואה לעצי הדר אחרים. בשל הרגישות, ההמלצה היא לשתול את העצים בצד הדרומי של החצר בבית. הלימון עשוי לסבול מרוח ולכן ההמלצה היא לשתול אותו במקום מוגן מרוח.
  • אור שמש: זאת ועוד, כדאי לספק ללימון אור שמש לצמיחה נאותה.
  • מים: העצים דורשים כמות נכבדה של מים, בייחוד בעונה החמה. מדובר על עץ סאב- טרופי ועצים מסוג זה ידועים בתור חובבי מים. לעץ הלימון יש צורך בהשקייה על בסיס שבועי וכמויות גדולות של מים. נוסף על כך, כמות המים צריכה לגדול ביחד עם הגדילה של העץ.  כאשר העץ צעיר יש להשקותו באמצעות טפטפות. לאחר מספר שנים אפשר לעבור להמטרה וניתן להשקות ברדיוס גדול יותר.
  • אדמה: העדפה היא לאדמה מסוננת וקרקע חומצית. אמנם מדובר על עץ חסון למדי ולכן העץ יכול לחיות חיים ארוכים.
  • דישון: את העץ ניתן לדשן אחת לחודש. ההמלצה היא לדשן בצורה עונתית ולוודא כי יש משאבת דשן אשר תספק הזנה קבועה דרך מערכת השקיה. אחת הדרכים המקובלות היא לתת דשן בצורה קבועה באמצעות מערכת ההשקיה. ההמלצה היא לדשן בעונת האביב והסתיו ולא בעונת החורף. סוגי וכמויות הדשן נקבעים לפי שיקולים שונים כמו למשל מספר העצים בחלקה וסוג ההשקייה. כך לדוגמא, עצים בודדים ניתן לדשן ידנית אחת לשבוע. כמות הדשן נקבעת לפי גיל העץ וגודלו.

מה צריך עץ לימון במים הראשונים?

את עץ הלימון חשוב ביותר לשתול בפינה ומומלץ מעל 4 שעות של שמש ישירה על מנת שהעץ יוכל להתפתח בצורה ישירה ולתת פירות. עם זאת, גם שעתיים של שמש יכולות להספיק בהחלט לעשות את העבודה כמו שצריך. ככל שיהיה יותר שמש, אז העץ יניב יותר פירות. ההמלצה היא לשתול את העץ בתוך עציץ עמוק וגבוה וגדול ככל הניתן, אך חשוב להקפיד ולשמור על המרחב כמה שיותר. שימו לב, ככל שהכד או העציץ גדולים יותר, כך הסיכוי של העץ להתפתח בצורה טובה יותר. מה עוד חשוב לעשות? חשוב ביותר להכניס אדמה מדושנת וטובה לתוך העציץ. ככל שהתשתיות יהיו חזקות יותר, הרי כך העץ יוכל להתפתח לשנים ארוכות יותר. כדאי להקפיד ולהשקות את העץ בימים הראשונים על מנת שהמצע ישאר לח ובשוטף כדאי להשקות במידת הצורך.

מה חשוב לדעת בעת ההגעה למשתלה?

משתלת זר אביב היא  משתלה מקצועית ובה  ניתן למצוא שיחים כמו למשל דורנטה לבנה או קלרוטריה, היביסקוס אדום וגם דקלים. מדובר על מקום מקצועי ובו תמצאו עצי לימונים איכותיים וגם תמרים מהחקלאי.

במקום תמצאו צוות איכותי אשר ישמח לספר לכם את כל הפרטים לגבי עצי לימון ותנאי הגידול ולספק לכם עצים איכותיים אשר תוכלו ליהנות מהפירות שלהם לאורך זמן רב. הצוות המקצועי של המקום יקפיד לומר לכם את ההוראות על מנת שתוכלו לבצע את השתילה בצורה הטובה ביותר.

עץ לימונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *