עץ תפוז סיני (קומקווט) 25 ל' (komqwatt)

תפוזים סיניים

תפוזים סיניים הם תפוזי מנדרינה המיובאים מסין. ישנם שני סוגים עיקריים של תפוזי מנדרינה, תפוז מנדרינה מצוי (זה שבדרך כלל קונים במכולת המקומית), והמנדרינות Satsuma,

קרא עוד »
עץ תפוז ולנסיה 10 ל'

עץ תפוז

גדלו אותם  אותם במקום שמקבל הרבה אור שמש מדי יום. הם אוהבים טמפרטורות מעל 25 מעלות. עצי תפוז זקוקים להרבה שמש כדי לצמוח ולשגשג. מקום

קרא עוד »
עצי לימון 10 ל' (Lemon)

מהם עצי לימון?

עצי לימון הוא עץ קטן וירוק עד בעל עלים ארוכים בצבע ירוק כהה. הוא מייצר פרי בצורה של לימונים צהובים ועסיסיים. השם המדעי של עץ

קרא עוד »

איך לשתול עצים בגינה

העצים הם המרכיב הבסיסי והעיקרי בבניית הגינה, ממש כמו שלד של בניין.

העצים יוצרים את המסגרת לגינה, מצלים על הגינה והבית, מונעים משבי רוח עזים, ויוצרים מיקרו אקלים שונה מהסביבה החיצונית.

בגלל הנפח הגדול של העצים יש להתחשב בהם בהכנסת צמחים נוספים, השפעת הקרבה אליהם ותפיסת המקום.

העצים מגיעים במידות ובצורות שונות: יש זקופים ויש רחבים יש גדולים ויש קטנים יש נשירים ויש ירוקי עד, יש מותאמים למזג אוויר קר ואחרים נפגעים בקרה ומתים.

בחירת העץ הנכון לגינה

על מנת לדעת לבחור את העץ הנכון לגינה, יש להכניס את שם העץ בגוגל או באתרי המשתלות, ולבדוק האם תכונותיו מתאימות לגינה שלנו מבחינת הפרמטרים שציינתי קודם.

במידה ואנו מתקשים בהחלטה ניתן להתקשר אל המשתלה הקרובה או אל המגדל שמופיע באתר ולהתייעץ אתו.

הצבת העצים – לאחר שבדקנו מהו סוג העץ המתאים לגינה יש להציב אותו במקום הנכון, שיקול ראשון מרחקי נטיעה. בודקים מה הוא קוטר הנוף של העץ בגיל מבוגר ומציבים את העצים כך שהצמרות שלהם לא ישתלבו אחת בתוך השנייה כאשר העצים יהיו בוגרים.

צבע ומועד הפריחה – בתכנון מוקדם אפשר להגיע לשילובי צבעים מעניינים של פריחה ולרצף של פריחה במהלך חודשי השנה.

הכנת הקרקע לשתילה – רצוי שהקרקע תהיה פורייה, לא יהיו בה שאריות בנייה, יינתן זבל אורגני בתחתית בור השתילה שיהיה מעורב בקרקע, הבור יהיה מספיק גדול על מנת שיוכל להכיל את העץ.

בחירת עץ מוכן לשתילה – מומלץ מאוד לקנות עץ בקוטר של לפחות 1 צול וגובהו לפחות 2.2 מטר עם פיצול בחלקו העליון. עץ מוצלח הוא עץ שנבנה במשתלת הגידול כך שיקבל את הפיצולים המתאימים בגובה הרצוי, ויוכל לאפשר מעבר תחתיו מבלי לפגוע באנשים, יחד עם זאת הפיצולים יאפשרו לו להחזיק את המשקל הרב של ענפיו.

שתילה וכיסוי בור השתילה – לאחר הכנסת העץ אל בור השתילה ללא כלי הקיבול אם הוא מפלסטיק, או עם שק השתילה כשהוא מחורץ אם הוא מבד פלריג, יש לטמון את העץ כך שחלקו העליון יהיה נמוך מפני הקרקע כ 5 סנטימטר ולכסות בקרקע.  העץ יהיה זקוף וניצב לקרקע גם אם במקור הגיע עקום יחסית למערכת השורשים.  יש להשקות בצינור השקיה על מנת להדק את הקרקע סביב השורשים ולהוציא את האוויר מתוכם.

השקיה – יש להניח מערכת השקיה עם לפחות שתי טפטפות משני צדי העץ על מנת לאפשר פיזור מים נכון אל מערכת השורשים. כמות ההשקיה תהיה בין 10-6  ליטר לעץ ליום בהתחשב בגודל העץ ובעונות השנה.

דישון- רצוי לדשן את העץ בדשן מורכב- 20-20-20. זה הוא דשן בצבע אדום המכיל 20% חנקן 20% זרחן ו 20% אשלגן ומכאן שמו של הדשן. העץ ישמח לכף גדושה של הדשן אחת לשבועיים, או לפיזור הכמות הנ”ל במהלך ההשקיות, במידה וקיימת מערכת דישון ממוחשבת.

במידה ועולות שאלות נוספות ניתן לפנות אל משה במשתלת זר אביב ולקבל ייעוץ בחינם או להיכנס אל אתר המשתלה בכתובת    לצפות במגוון העצים ולשאול שאלות.

המשתלה משווקת עצים ומגוון רב של צמחים במחירים סיטונאיים ישירות אל בית הלקוח וללא עלות הובלה.

במשתלה יש אנשי מקצוע העוסקים בהנבטת העצים מזרעים גידולם ועיצובם, אנשים שיוכלו לענות על שאלות מקצועיות רבות.

משתלת זר אביב      052-5477712     052-5477714

איך לשתול עצים בגינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *