עץ תפוז סיני (קומקווט) 25 ל' (komqwatt)

תפוזים סיניים

תפוזים סיניים הם תפוזי מנדרינה המיובאים מסין. ישנם שני סוגים עיקריים של תפוזי מנדרינה, תפוז מנדרינה מצוי (זה שבדרך כלל קונים במכולת המקומית), והמנדרינות Satsuma,

קרא עוד »
עץ תפוז ולנסיה 10 ל'

עץ תפוז

גדלו אותם  אותם במקום שמקבל הרבה אור שמש מדי יום. הם אוהבים טמפרטורות מעל 25 מעלות. עצי תפוז זקוקים להרבה שמש כדי לצמוח ולשגשג. מקום

קרא עוד »
עצי לימון 10 ל' (Lemon)

מהם עצי לימון?

עצי לימון הוא עץ קטן וירוק עד בעל עלים ארוכים בצבע ירוק כהה. הוא מייצר פרי בצורה של לימונים צהובים ועסיסיים. השם המדעי של עץ

קרא עוד »

מהם עצי נוי?

עצי נוי נהוג לגדל בגנים, פארקים. העצים הללו אינם דומים לאלה שאנו רואים גדלים ביערות. מה חשוב לדעת על גידול עצי נוי- כל הפרטים בכתבה הבאה.

מהם עצי נוי?

עצי נוי הם צמחים אשר  יכולים לשמש כצמחי נוי בגנים, בחצרות ובפארקים מלבד שיחים שונים כמו למשל . חשוב לציין שחלק מהעצים הללו אינם ניתנים לגידול בחוץ ועשויים לדרוש התקנה מיוחדת כדי לשרוד. לדוגמה, ניתן לגדל מיני נוי מסוימים רק בתוך הבית בעוד שאחרים עשויים לדרוש שנים לפני שהם יכולים להפיק פרחים או פירות בניגוד לעצים כמו עצי פרי כמו עץ אשכוליות או לימון סיני.

הם משמשים לעתים קרובות כדי להוסיף תחושה של ניגוד לצמחים אחרים, או שהם יכולים לשמש מוקדים לנופים טבעיים בחוץ. כמה עצי נוי יכולים לשמש גם בתוך הבית עם נופים פנימיים ואפילו למטרות עיצוב פנים בבתים. ההרכב של עץ נוי חשוב גם כך שישלים את האזורים שמסביב בהם הוא נטוע. עצי נוי הם חלק יפה וטבעי מהעולם שלנו המספקים יופי, הזדמנויות ונופש.

בתור מה משמשים עצי נוי?

ההיסטוריה של עצי הנוי חוזרת לימי קדם כאשר הם שימשו כסמלים של כוח ועושר.בתרבות המודרנית, הם שימשו כקישוטים במגוון דרכים כגון קישוט בתים, משרדים וכנסיות. עצים נטועים גם בגנים למשיכה חזותית. הם משרתים מטרה חשובה בחיי האדם מכיוון שהם תורמים לעיצוב הבית. גידול העצים נעשה מסיבות שונות,  למשל למראה אסתטי של בית או משרד, לצורכי גינון ובגינות. ישנם יתרונות שניתן להרוויח מכך שיש עצי נוי בנוף.

אילו יתרונות יש לעצי נוי?

היתרונות של עצי נוי יכולים להשתנות בהתאם לסוג העצים השונים, אבל בדרך כלל הם כוללים את הדברים הבאים:

  • מתן צל לחללים חיצוניים – ירקות זקוקים ליותר אור שמש כדי לגדול היטב ובדרך כלל דורשים כמות מסוימת של אור שמש בכל יום. כאשר הצמחייה מוצלת, תהיה פחות חשיפה לשמש לצמחים, מה שעלול לגרום לצמיחה קטנה יותר מאשר אם לא היה עץ.
  • מניעת שחיקת אדמה – שורשי הצמחים הללו עוזרים למנוע שחיקת קרקע על ידי שמירה וייצוב של מים שאחרת היו נשטפים
  • נעימים לעין: בדומה לעצי הדרים, גם עצים מסוג זה בההחלט נעימים לעין.
  • טובים לבריאות שלכם.
  • צורכים תחזוקה נמוך עם דרישות מים מינימליות.

עצי נוי הם הבחירה הטובה ביותר עבור כמעט כל חצר אחורית. הם מדהימים, פונקציונליים ומגוונים.

כמו גם שיחים כמו דורנטה לבנה או קלרוטריה הדורשים טיפול מקיף יותר. לעומת זאת, עצי נוי דורשים  פחות  שימוש במים ויש להם פחות צרכי תחזוקה מאשר צמחים אחרים. תצטרכו להכיר ולאהוב את היתרונות של עצי נוי אם אתם  מתכננים לשתול אותם. עץ נוי הוא תוספת מדהימה לגינון וזו דרך אידיאלית עבור אנשים ליהנות בחוץ, גם אם אין להם חצר.

עצי נוי מספקים יתרונות רבים, כולל משיכה אסתטית והגנה מפני מזיקים, תוך שהם גם עוזרים לאיכות האוויר. בנוסף, הם הופכים את החללים לאטרקטיביים יותר על ידי הוספת צבע ועיצוב. היתרונות של שתילת עץ נוי הם רבים. זה לא רק משפר את ערך הנכס שלכם, אלא גם עושה הרבה לסביבה. אמנם אי אפשר להכין מהם עוגות כמו מהעץ תפוז מתוק ולעשות שימוש במגוון תבלינים, אבל אין ספק כי הם מועילים לסביבה.

כיצד עצי נוי מסייעים לשמירה על הסביבה?

הידעתם? עצי נוי מסייעים גם לשמירה על הסביבה והיום כאשר יש מודעות רבה לשמירה על איכות הסביבה, אין ספק כי מדובר בתוספת נפלאה בבית.

להלן מספר דוגמאות ליתרונות של עצים לסביבה.

  • הם עוזרים להפחית את זיהום האוויר
  • הם עוזרים לשמור על איכות האוויר והמים
  • הם מספקים חמצן ותורמים להפחתת שינויי האקלים העולמיים

הנה יתרונות הסביבתיים הנלווים לנטיעת עץ נוי. יתרונות אלה כוללים כיצד ניתן להשתמש בצמחים בטכניקת שימור מים, בה הם מושכים מים מהאדמה, עוזרים בניקוי האוויר באמצעות פוטוסינתזה, וסופגים פחמן דו חמצני שיכול להגביר את צמיחת הצמחים. היתרונות של נטיעת עצי נוי הם שהם בעלי מראה יפה, משפר את הערך והיופי של הנכס ומסייעים בהפחתת הזיהום. כמה עצים אפילו נודעו כמושכים חיות בר. הם גם מרסנים את פליטת הפחמן על ידי נטילת פחות CO2 ממה שהיית עושה מאכילת בשר, שנאמר כהרגל המזיק ביותר לסביבה.

מהם השיקולים של נטיעת עצי נוי בחצר?

עם כל כך הרבה סוגים שונים של עצים זמינים, זה יכול להיות קשה לבחור איזה מהם לשתול. ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת העץ המתאים כגון גודלו  , כמה אור הוא ידרוש ועוד שיקולים שונים שחשוב ביותר להביא בחשבון על מנת ליהנות מהתוצאה הסופית.

תמיד יש איזשהו דאגה לגבי כמה רחוק יתפשט עץ נוי לתוך החצר שלכם. חלקם עשויים לטעון שהם פשוט תופסים מקום שיכול לשרת טוב יותר על ידי צמחים אחרים. אתם גם צריכים  לשקול כמה זמן, מאמץ והוצאות הם גוזלים לעומת היופי שלהם והשימוש העתידי בחצר או בבית שלכם.

כאשר שוקלים לשתול עץ נוי ליד בית או עסק, יש שיקולים מסוימים שצריך לעשות לפני שרוכשים אחד וחשוב ביותר להביא בחשבון את השיקולים על מנת ליהנות מהתוספת החדשה בבית או במשרד.

מודעות ורגישות כלפי הסביבה היא המפתח להבטחת בריאותו של עץ נוי. כמה קווים מנחים כוללים:

  • שתילה מתוך מחשבה על מינים אחרים.
  • זיהוי מיני עצים הסובלים מתנאים דומים כגון אדמה יבשה או אדמה רטובה.
  • הערכת תנאי האתר לפני שתילת עץ או שיח חדשים.

הנה שיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר שותלים את העץ במקום בו הוא לא יגרום נזק לסביבה וחשוב ביותר להביא זאת בחשבון על מנת לא לגרום נזק לסביבה.

היכן ניתן לרכוש עצי נוי?

עצי נוי ניתן לרכוש במשתלת זר אביב מדובר על משתלה ידועה ובה אנשי המקצוע הטובים ביותר אשר יעמדו לרשותכם ויסייעו לכם בכל הקשור לשתילת העצים בחצר על מנת להוסיף יופי ועניין רב לבית שלכם. עוד ניתן למצוא במשתלה תמרים מהחקלאי, דקלים וגם היביסקוס אדום.

עצי נוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *